Softbal en nog een softbal - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Softbal en nog een softbal - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Softbal en nog een softbal

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

11 September 2023 | Curaçao, Paradijs

Beetje onrustig geslapen vannacht. Veel wakker geworden en dan jeukte mijn hele lichaam zo erg dat ik gillend gek werd.

De eerste wedstrijd stond vroeg gepland althans voor Antilianen zeker weten haha.

Wij blanke Nederlanders waren allemaal ruim op tijd. Op het moment dat de wedstrijd moest beginnen waren we niet met genoeg mensen.

Persoonlijk start ik dan een wedstrijd echt niet lekker.

The new radiators was onze tegenstander. Meiden die hier op een hoger leven in Curaçao softballen.

Wij kwamen maar niet op het level. Nog wel 2 punten weten te scoren maar helaas met 6-2 verloren.

Ik heb geen deuk in een pakje boter geslagen. Moet je ook eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om zo een zachte bal weg te krijgen. Snap niet hoe die heren zo een bal nog het stadion uit kunnen slaan.

Na de wedstrijd even terug gegaan naar het huisje en wat geluncht om fris en fruitig aan de tweede wedstrijd te kunnen beginnen.

Gezien Quick 60 van de Bala Brothers hadden gewonnen was het zaak om deze wedstrijd te winnen.

We hadden een moeizame start maar kwamen uiteindelijk goed op gang.

Ik heb eindelijk ook weer wat geslagen.

Het was echt bloody hot en er stond amper wind. Mijn hoofd was zo rood als een tomaat haha.

We stonden in de 5de inning ruim voor met 12-2 en stevende af op een versnelde wedstrijd maar door slordige fouten en energie wat een beetje wegzakte kwamen de Bala Brothers terug op 12-6. Ondanks dat we geen punten erbij scoorde wisten we het gelukkig dicht te houden en hebben we ons derde wedstrijd winnend kunnen afsluiten.

Dit betekend dat we morgen eerst voor de 2de en 3de plek spelen. Als we die wedstrijd winnen gaan we door naar de finale.

Dus iedereen die mijn reis volgt in Nederland alsjeblieft duim heel erg hard voor ons.

Na de wedstrijd hier wat eten gehaald. Is niet duur en enorm goed verzorgd.

Had de tweede wedstrijd leuke gesprekken met de veld umpire. De mannen zijn blijkbaar bang om hard op me te gooien en het blijkt dat mannen vaak inhouden als ze een vrouw zien staan. Terwijl ik liever heb dat ze door me heen gooien daar kan ik meer mee haha. Veld umpire zei ook ja dit weer zijn jullie niet echt gewend he. Hij zei ik heb een tijdje in Nederland gewoond en dan met de jas naar een wedstrijd moeten, dat is niet oké. Ging helemaal stuk.

Na de wedstrijd hebben we daar op het veld wat gegeten en nog een wedstrijd gekeken.

En daar zat de enige echte Jonathan Schoop in. Hoe vet om dat even in real life mee te maken al was die aan slag heel erg slecht want hij wilde hard slaan en die zachte ballen krijg je zo niet weg.

Na die wedstrijd heeft Sharella nog geprobeerd om Castillio te regelen. Die had ze bij aankomst op Curaçao al aangesproken maar was nooit komen opdagen. Staat wel op de spelerslijst dus hopelijk wil die morgen nog meedoen.

Even terug in het huisje opgefrist en naar een fastpitch wedstrijd gekeken.

De meid die met ons mee deed moest ook spelen. Snel dat ze is niet normaal.

De pitcher kreeg nog even een comeback van de slagvrouw vol op de borst leek het dus die lag wel even. Heeft uiteindelijk wel netjes de wedstrijd uitgegooid.


  • 11 September 2023 - 21:03

    Philip:

    Geweldig om dit allemaal te zien en lezen topper.

    Ga lekker door met alles waar je nu mee bezig bent en heel veel plezier en blijf genieten.


  • 11 September 2023 - 23:16

    LaToya Hallatu :

    Aloha Dushi [e-1f33a]

    Love it your stories

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Vrolijke meid van 35 jaar. Grootste passie is softballen!

Actief sinds 03 Sept. 2023
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 3499

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 19 September 2023

Curacao

Landen bezocht: