Kampioen! - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Kampioen! - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Kampioen!

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

18 September 2023 | Curaçao, Paradijs

Vandaag redelijk vroeg wakker.

Toen wij netjes rond half 10 bij het veld waren was er nog niemand op het veld.

Daarop hebben we besloten om even naar een super grote supermarkt te gaan.

Voordat de wedstrijd begon waren er wat problemen. Ik kreeg te horen dat ik left field zou staan dus ik heb Sharella even apart genomen en gezegd ik speel nooit outfield als jullie me daar willen hebben doe ik het wel maar ik zal me daar niet compleet op me gemak voelen. Uiteindelijk bleek er een fout te zijn gemaakt en hadden ze mij en Daisy door elkaar gehaald.

Gisteren deed Vaina mee en vandaag stond ze ook in de line up om te spelen maar in een keer werd er moeilijk gedaan dat ze niet mee mocht spelen omdat ze niet op de spelersopgave stond. Best lullig dat je het dan gisteren wel toestaat en er vandaag problemen over maakt.

Sin Stres was natuurlijk gebrand op revanche.

Ze gingen ook meteen super goed van start en stonden in 2 innings al met 4-0 voor. De eerste van ons sloeg meestal wel en daarna volgde er snel weer 3 nullen. Ik probeerde de spirit te houden want ik was gebrand om de finale te spelen.

Uiteindelijk kwamen wij in de 5de inning terug.

4-4. In de 6de inning scoorde we daar nog 2 punten bij waardoor het 6-4 werd.

Ik mocht niet slaan *snik*. De eerste keer kreeg ik opzettelijk 4 wijd. De tweede keer wilde ze me dat ook geven maar mochten ze dat niet meer waardoor ze de 4 wijd gingen gooien.

De derde keer stond Jensz op derde honk in scoringspositie en dacht ik fock it het is geen mooie bal en ik ga hem de lucht in slaan maar als ik hem ver genoeg de lucht in sla kan Jensz wel scoren.

En dat gebeurde ook.

In de 7de inning was het zaak voor ons om het dicht te houden. 2 nullen volgde snel waarna we een beetje moeite gekregen om de 3de nul te pakken. Sin Stres scoorde nog een punt en het gelijkmakende punt stond op het 2de honk. Gelukkig was een vangbal naar Dagmar de 3de nul en hebben we deze wedstrijd ook winnend kunnen afsluiten.

Ondanks dat de power aan het begin van de wedstrijd miste ben ik enorm trots op me team dat we de spirit terug hebben gevonden en de wedstrijd winnend hebben kunnen afsluiten.

Op naar de finale!!

Gezien we vrijdagavond behoorlijk verloren hadden tegen Shining Stars moesten we alles op alles zetten om deze te winnen.

De eerste slagbeurt gingen we meteen goed van start en maakte we 2-0.

Dit team heeft mij als slagvrouw goed onder controle. Het hele veld schuift op en krijg extreem inside gegooid. Het lukt me niet om hem er goed tussen te slaan.

Shining Stars kwam nog met 2-1 terug en er was een tijd geen score voor beide partijen.

Helaas werd er echt werkelijk waar om het minste of geringste moeilijk gedaan.

Ik had eerst problemen dat ik de bal niet mocht tegenhouden die recht op mijn lichaam werd gegooid.

Oké fine... daarna en dat deed ik de vorige wedstrijd ook deden ze moeilijk dat ik de bal oppakte voor de inning om aan mijn pitcher te geven.

Het blijkt dat dat dus niet mag, maar geen enkel moment klaag je erover en in de finale gaan we moeilijk doen. Dus ik moest een bal gooien om daarna weer naar eerste honk te gaan.

Ach joh jullie feestje.

Mij haal je daardoor niet uit de wedstrijd. Ik ben gebrand om te winnen en zal dan ook alles op alles zetten om dat te laten gebeuren.

Ik had ook het gevoel dat de tegenpartij er zelf ook niet tegen kon want in de 5de inning begonnen ze in een keer allemaal fouten te maken. Met 3 honken vol kwam ik aan slag maar pompte hem de lucht in bij het midfield. Door een kapot slechte aangooi scoorden daar wel 2 punten door.

We hadden een redelijke voorsprong toen we de 7de inning ingingen zaak aan ons om het dicht te houden. 6-1

2 nullen werden vrij snel gemaakt maar net zoals tegen Sin Stres werd het wel even weer spannend.

Shining Stars zag nog de mogelijkheid om terug te komen met 2 punten maar gelukkig door een vangbal van Cynthia als catcher hebben we de finale gewonnen.

Verdomde trots wat we hier hebben bereikt.

Het was niet altijd even makkelijk maar we hebben gestreden tot het einde.

En ik kan me gewoon focking kampioen noemen van een toernooi in Curaçao.

Eindstand is 6-3.

Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd.

Hell yeah kan niet anders zeggen dan dat dit geweldig voelt.

We zijn dan misschien niet in de individuele prijzen gevallen maar we hebben als team gevochten.

Het resultaat mag er dan ook zeker zijn. Kampioenen!!!!

Voor het eerst een team uit Nederland.

We hebben ons visite kaartje afgegeven.

Na de finale van de heren gingen de voetjes van de vloer en daarna hebben we met een deel van het team nog gezellig wat gegeten.

Nu moe en tevreden mijn bedje opzoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Vrolijke meid van 35 jaar. Grootste passie is softballen!

Actief sinds 03 Sept. 2023
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 3522

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 19 September 2023

Curacao

Landen bezocht: