Zon, Zee en Softbal - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Zon, Zee en Softbal - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Zon, Zee en Softbal

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

06 September 2023 | Curaçao, Paradijs

Daar zijn we dan weer zoals ik in mijn eerste blog vertelde was ik om verdomme 3 uur wakker gisteren.

Na mijn blog geschreven te hebben toch maar besloten weer even in mijn bed te kruipen en een uurtje slaap nog te pakken.

Gezien de auto die we in eerste instantie hadden geregeld voor wat problemen had gezorgd had onze mami Sharella een andere auto geregeld. Dus het was een beetje afwachten wanneer die zou komen. Eerst zou ze hem ophalen maar uiteindelijk werd die gebracht.

Op de planning vandaag stond het strand, Caracasbaai. Ik vind het water altijd zo geweldig mooi. Die overgang van helderblauw naar wat donkerblauw. En dan de subtiele manier hoe Nadia het water ingaat, auw steentjes auw auw auw. Bij terugkomen laat ik me wel aanspoelen als een walvis want dan hoef ik niet over de steentjes te lopen.

In eerste instantie dacht ik dat ik geen vissen zou zien maar toch besloten om mijn snorkel set die ik van Ginny heb geleend er bij te pakken en mijn flippers. Verderop waar je minder goed kan staan heb ik toch echt wel mooie vissen gezien. Erg rustgevend. Wat ook rustgevend is is gewoon op je rug door het water deinen, ogen gesloten en de wereld even buiten je te sluiten heerlijk.

Ik hou het vaak niet uit in de volle zon dus of ik echt poepie bruin ga worden is nog maar de vraag.

Toen Netty was aangekomen hebben wij Hollanders besloten om de toerist uit te hangen en zijn we naar het naastgelegen Fort Beekenburg gegaan.

Niet heel bijzonder maar wel een fantastisch uitzicht.

Bij terugkomst wilde ik eigenlijk door de oververhitting haha, nog het water in maar voordat we dan goed en wel weer droog zouden zijn, zouden we toch weer een tijdje verder zijn en er was toch wel erg veel behoefte aan wat eten. Bij mij moet je tegenwoordig niet zijn om te vragen of ik in de middag honger heb want door de ADHD medicatie heb ik zeer weinig trek.

Het plan was om naar Kenchi te gaan maar dat bleek op de dinsdag dicht te zijn dus zijn we uitgeweken naar Greenhouse bij Mambo Boulevard. Ik dacht even een simpele salade te nemen want weinig trek. Komen ze aan zetten met een enorm bord. Hoor je die Antilianen zeggen oh ja hier doen ze aan Amerikaanse porties. Check dat is duidelijk. Ik weet wel dat ik gewoon middaglunch kan doen en dan ergens voor het naar bed gaan een broodje erin kan stoppen en verzadigd ben.

Na de lunch waren we allemaal door de jetlag toch aardig vermoeid dus hebben we besloten om terug te keren naar het huisje. Even lekker onder de douche het overtollige zand er af spoelen en dan nog even een dutje doen. Dutje doen? Wat is dat? Ook hier weer was mijn vriendelijke ADHD brein het er niet mee eens. Wel besloten om gewoon in bed te gaan liggen en mijn ogen te sluiten want dan rust je ook een beetje uit.

In de avond stonden er twee softbalwedstrijden op het programma.

De eerste was vrij snel gedaan met een puntenverschil van 10 punten. De tweede was Pinchigolo tegen Fenix. Dit blijkt het hoogste niveau in Curaçao te zijn. Leuke wedstrijd maar ik vraag me echt af waarom je op het hoogste niveau niet gewoon de volledige 7 innings uitspeelt. Bij de 5de inning werd er na een tijd van 1,5 uur besloten om de wedstrijd te stoppen. Zou misschien kunnen vanwege doordeweekse dag en de wedstrijd die pas om half 10 begon maar vind het erg bijzonder.

Ook hadden we een situatie waar de umpire niet bepaald weet wat catcher interference is. De slagvrouw raakte met de knuppel de helm van de catcher maar in plaats van dat de slagvrouw naar het eerste honk werd gestuurd werden de lopers van het tweede honk en het derde honk een honk verder gestuurd.

Na de wedstrijd eigenlijk direct naar huis, mijn rug was door de geweldige bankjes nou niet echt blij en kon geen houding meer vinden. Even snel nog een broodje erin en rond 12 uur dus 6 uur in de ochtend Nederlandse tijd lag ik in bed. Ik was in de auto elke keer heel hard aan het roepen ik ben super vroeg wakker hoor. Uiteindelijk was ik als laatste rond half 8 wakker.

Nu klaarmaken voor de aankomende dag, volgens mij staat er weer een stranddagje op de planning. Hoop wel de komende dagen ook wat meer van Curaçao te kunnen zien dan alleen strand maar iedereen van het team komt een beetje in verschillende dagen aan dus moeten allemaal nog een beetje acclimatiseren.


  • 06 September 2023 - 15:37

    Mariana :

    Bon dia!!

    Ooooh dat bord eten! En wat een view!! Groetjes aan mami Sharella! Keep us updated!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Vrolijke meid van 35 jaar. Grootste passie is softballen!

Actief sinds 03 Sept. 2023
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 3534

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 19 September 2023

Curacao

Landen bezocht: