Zon, Zee, Schildpadden - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu Zon, Zee, Schildpadden - Reisverslag uit Paradijs, Curaçao van Nadia Roelofsen - WaarBenJij.nu

Zon, Zee, Schildpadden

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

07 September 2023 | Curaçao, Paradijs

Gisteren hadden we een redelijke langzame opstart.

Netty, haar man en Mambi waren onze kant opgekomen omdat dat al richting het Westpunt was waar we heen zouden gaan.

Op de planning stond Bandabou aan de uiterste westpunt van het eiland.

Tijdens het rijden zijn we langs Christoffelberg gereden en het Shete Boka natuurpark beide hetgeen waar ik heel graag naar toe wil. Ben dan wel in 2005 met Jong Oranje naar Curaçao geweest maar kan er niets meer van herinneren.

Ik moet uiteraard wel die vervelende toerist uithangen die alles moet zien haha.

Bij het Westpunt aangekomen waren we op een rustiger plekje verderop was een drukker plekje, dat kwam omdat je daar tussen de schildpadden kon zwemmen. Dus toch naar het drukkere punt gegaan bij Playa Piskado, want dat wil ik uiteraard niet missen.

Snorkel set erbij gepakt en gaan. Wat is dat vet en wat zijn die beesten mooi. Jammer dat mensen zich niet aan de regels kunnen houden om de schildpadden niet aan te raken want dat werd regelmatig gedaan.

Na een paar maal het water in te zijn gegaan hebben we besloten om naar Dokterstuin te gaan om daar wat lokaler te eten. De broer van Sharella werkt daar dus dat was wel leuk.

Bij Komedor Krioya heb ik de stek di wea genomen met gefrituurde funchi.

Na de lunch zijn we meer richting onze plek gegaan en zijn we in Piscadera naar Pirate Bay gegaan. Dat is een bar aan het strand. Beide cocktails waren een beetje een tegenvaller, dat je echt teveel de alcohol smaak te pakken hebt en de fruitige smaak ver te zoeken was.

Rond 6 uur zijn we daar weggegaan en hebben we Mambi naar Brievengat gebracht waar ze haar auto kon ophalen en zijn wij via tankstation terug gereden naar ons huisje.

Wat ik erg bijzonder vind hier is dat je je energie via een pincode wat op een bonnetje staat bij het tankstation moet kopen en dan in het huisje moet invoeren. Ik vind energie erg prijzig hier in iedere geval haha.

Ik begin steeds wat meer lichamelijke ongemakken te krijgen. Last van me rug, hitte-uitslag, verstopte oren door het zwemmen.

Maar dat mag de pret niet drukken.

Vannacht lagen we er allemaal erg vroeg in want je word altijd zo extreem loom van het strand.

Vandaag staat als het goed is Willemstad op het programma.

En vanavond onze eerste wedstrijd in het COED toernooi

• 07 September 2023 - 14:16

Nelleke Van Rijnsoever :

Klinkt als toerist. Rot hoor....

• 07 September 2023 - 15:18

Philip.:

Geweldig wat een mooi avontuur.

Heerlijk hoe je geniet.

Blijf dat doen en suc7 met het toernooi.

• 07 September 2023 - 15:45

Ginny:

Oo wat leuk zie nu pas dat ik kan reageren!

Gaan je oren wel weer open als je gaapt of je mond open doet?

Voor hitte uitslag helpt komkommer koelt lekker af.

Vanavond de eerste wedstrijd ben benieuwd lieverd!

• 08 September 2023 - 00:04

Kan Er Maar 1 Zijn ... :

Proppen in je oren doen en gaan je hoeft onder water toch niet te luisteren. :)

Nou benieuwd hoe de volgende blog wordt. Willemstad en beetje softbal :) vlammen met die hap

Have fun en enjoy